ایمنی ترافیک

مقاله هایی در مورد : ایمنی ترافیک

نوشته : Amir Engine

دانشگاه پیام نور دانشکده تهران شمال

دوره کارشناسی ارشد مهندسی عمران راه و ترابری

ترم 2 - درس : سمینار و روش تحقیق

استاد: دکتر کامران رحیم اف

عنوان فعالیت : یافتن منبع خارجی

امیر انجینی

منابع:

1. اینترنت

2. مهندسی ترافیک پیشرفته سید فرزین فائزی مهدی کوهیان

3. مهندسی ایمنی و ترافیک محمود رضا کی منش ، کامران رحیم اف ، علی نصرالله تبار آهنگر

4. سایت سیویلیکا

سمینار و روش تحقیق ، n=1 امیر انجینی استاد : دکتر کامران رحیم اف ، 992 ترم دوم 1400-99 شروع: 16/01/1400

1.ارزیابی مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت

سال انتشار 1399 محل انتشار: فصلنامه مهندسی حمل و نقل شماره 3، دوره 11

نویسندگان: محمد رضا مهماندار، محمد آریانا، توفیق مبادری، احسان خلیلی

تعداد صفحات: 15 ، زبان: فارسی

----------------------------------------------------------

مشخصات نویسندگان مقاله ارزیابی مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت

محمد رضا مهماندار - استادیار، دانشگاه علوم انتظامی امین، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.

محمد آریانا - کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.

توفیق مبادری - کارشناسی ارشد آمار زیستی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.

احسان خلیلی - کارشناسی ارشد مهندسی برق، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.

چکیده مقاله:

هدف از مطالعه حاضر احصاء مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت است. جامعه آماری مورد مطالعه، شامل کارشناسان و خبرگان در حوزه تصادفات و ایمنی و مقررات می باشند. در این تحقیق اطلاعات از طریق مطالعه کتابخانه ای جمع آوری و داده ها با استفاده از تکنیک AHP و نرم افزار Exper Choice مورد بررسی قرار گرفته است این تحقیق با طرح یک سوال اصلی تحت عنوان مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت کدامند انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که مولفه های موثر عبارتند از: برنامه ریزی در جهت کاهش سفرهای درون شهری با موتورسیکلت، کنترل مهارت موترسواران، اجرای قوانین راهنمائی و رانندگی در مورد موتورسیکلت سواران، مداخله قوه قضائیه در بحث تخلفات رانندگی با موتورسیکلت، آموزش و اطلاع رسانی مکرر توسط رسانه های گروهی، ایجاد سیستم نظارتی واحد برای سیستم حمل و نقل با موتورسیکلت، ایمن سازی نقاط پرخطر، آرام سازی تردد متورسیکلت سواران، تعامل بین بخش خصوصی و دولت و مردم، استفاده از توان بالقوه مردمی.

کلیدواژه ها:

ترافیک, تصادفات, قوانین, موتورسیکلت

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

کد یکتای اختصاصی (COI) این مقاله در پایگاه سیویلیکا JR_JTE-11-3_007 میباشد و برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:

https://civilica.com/doc/1021618/

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مهماندار، محمد رضا و آریانا، محمد و مبادری، توفیق و خلیلی، احسان،1399،ارزیابی مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت،،،،،https://civilica.com/doc/1021618

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.

برای بار اول: (1399، مهماندار، محمد رضا؛ محمد آریانا و توفیق مبادری و احسان خلیلی)

برای بار دوم به بعد: (1399، مهماندار؛ آریانا و مبادری و خلیلی)

برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

-------------------------------------------------------------------

سمینار و روش تحقیق ، n=2 امیر انجینی استاد : دکتر کامران رحیم اف ، 992 ترم دوم 1400-99 شروع: 16/01/1400

2.تحلیل و ارزیابی ایمنی ترافیک در میدان: مطالعه ی موردی میدان معلم در بندر امام خمینی

سال انتشار 1399 محل انتشار: هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم جغرافیا، معماری و شهرسازی ایران، نویسندگان: کامران رحیم اف، بابک زکی زاده

تعداد صفحات: 7 | زبان: فارسی

مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل و ارزیابی ایمنی ترافیک در میدان: مطالعه ی موردی میدان معلم در بندر امام خمینی

کامران رحیم اف - استادیار گروه راه و ترابری دانشگاه پیام نور، تهران ایران

بابک زکی زاده - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران

چکیده مقاله:

در این مقاله به ارزیابی و تحلیل ایمنی ترافیک ناشی از تغییر تقاطع ها به میادین پرداخته شده است. تبدیل تقاطع ها در بسیاری از کشورها راه حلی خوب برای ارتقاء ایمنی راه ها می باشد. به گونه ای که بر اساس تحقیقات پیشین صورت پذیرفته، 65 درصد تصادفات منجر به فوت و 40 درصد تصادفات منجر به جراحت ها کاهش یافته است. این مقاله در یک دوره ی زمانی ده ساله بین 1385 الی 1395 در بندر امام خمینی واقع در خوزستان در میدان معلم انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که تصادفات منجر به فوت بوسیله مدل اثرات ثابت و مدل اثرات تصادفی و مدل متاآنالیز تقریبا 60 درصد کاهش یافته است. تصادفات که منجر به جراحت در مدل اثرات ثابت، مدل اثرات تصادفی و مدل آنالیز تقریبا 50 درصد کاهش یافته است. و تصادفات که فقط منجر به خسارت مالی میشود در مدل اثرات ثابت، مدل اثرات تصادفی و مدل متاآنالیز تقریبا 30 درصد کاهش یافته است.

کلیدواژه ها:

میدانها، تقاطع ها، اثرات ایمنی، مدل اثرات ثابت، مدل اثرات تصادفی، مدل متاآنالیز

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

کد یکتای اختصاصی (COI) این مقاله در پایگاه سیویلیکا NICONF07_183 میباشد و برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:

https://civilica.com/doc/1028538/

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

رحیم اف، کامران و زکی زاده، بابک،1399،تحلیل و ارزیابی ایمنی ترافیک در میدان: مطالعه ی موردی میدان معلم در بندر امام خمینی،هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم جغرافیا، معماری و شهرسازی ایران،تهران،،،https://civilica.com/doc/1028538

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.

برای بار اول: (1399، رحیم اف، کامران؛ بابک زکی زاده)

برای بار دوم به بعد: (1399، رحیم اف؛ زکی زاده)

برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

-------------------------------------------------------------------

سمینار و روش تحقیق ، n=2 امیر انجینی استاد : دکتر کامران رحیم اف ، 992 ترم دوم 1400-99 شروع: 16/01/1400

3.تحلیل و ارزیابی کارایی اجرای سیستم ممیزی ایمنی راه ها در ارتقاء ایمنی ترافیک بر مبنای سامانه اطلاعات جغرافیاییGIS ، سال انتشار 1399

محل انتشار: هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم جغرافیا، معماری و شهرسازی ایران

نویسندگان: کامران رحیم اف، آیدا وحیدی

تعداد صفحات: 35 | زبان: فارسی

مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل و ارزیابی کارایی اجرای سیستم ممیزی ایمنی راه ها در ارتقاء ایمنی ترافیک بر مبنای سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS

کامران رحیم اف - استادیار،گروه راه و ترابری دانشگاه پیام نور تهران ایران

آیدا وحیدی - کارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل ونقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

چکیده مقاله:

یکی از موثرترین مواردی که میتواند به عنوان راهکاری مناسب در کاهش تصادفات، تخلفات و افزایش ایمنی در رانندگی مورداستفاده قرار گیرد، شناسایی دقیق پارامترهای موثر بر تصادفات و اثر سنجی آنها است. این شناسایی زمانی میتواند کارساز و موثر باشد که منجر به ارائه یک سری سیاست های قابل اجرا گردد. GIS ابزاری توانمند در ممیزی ایمنی راه می باشد. GIS یک تکنولوژی مفید جهت ذخیره، پردازش و مدیریت اطلاعات مکانی است و دارای پتانسیل بسیار بالایی جهت مدیریت و برنامه ریزی حوادث است. هدف این تحقیق ارائه و تشریح، تحلیل و ارزیابی فرآیند ممیزی ایمنی راه ها و پیشگیری از تصادفات جاده های برون شهری به منظور افزایش ایمنی شاخص های تصادفات است. مطالعه موردی این تحقیق بر روی محور تهران _قم انجام گرفت. پس از دریافت نقشه ها و داده های پژوهش، متغیرهای تحقیق تعیین شد. سپس متغیرها با توجه به اطلاعات مکانی موجود مختصات دار شو در محیط GIS وارد شد. سیستم مختصات داده ها یکسان گردید. در نهایت با استفاده از Expert choice متغیرها توسط کارشناسان ارزش گذاری شد و در نرم افزار وزن های آن به دست آمد. نتایج وزن دهی متغیرها توسط کارشناسان در مدل AHP، نشان داد متغیرهای تحقیق به ترتیب عبارتند از: متغیر شیب طولی، روسازی تابلوهای VSL تابلوهای پیام متغیر خبری، قوس افقی، معاینه فنی، راهدارخانه، دوربین نظارت تصویری، دوربین سرعت، علائم راهنمایی، مدرسه، لامپ روشنایی، امدادخودرو، مرکز پلیس، پل عابر، تقاطع جاده با برق فشارقوی، تقاطع همسطح و غیر همسطح، پمپ بنزین، آتشنشانی، بیمارستان و مرکز بهداشت، امداد نجات، مجتمع خدماتی، تابلو تبلیغاتی با توجه به پرسشنامه های پرشده توسط کارشناسان وزن هریک از متغییر ها به دست آمد. براین اساس عامل شیب طولی موثرترین عامل در ایمنی و عامل وجود تابلوی تبلیغاتی دارای کمترین تاثیر بوده است.نتایج همپوشانی لایه های اطلاعاتی بر اساس وزنهای کارشناسان، مناطق پرحادثه را که نیاز به افزایش تجهیزات و تمهیدات ایمنی دارد به تفکیک کیلومترهای آنها نشان داد.در نهایت پس از بررسی مناطق پر حادثه با داده های تصادفات که به صورت فایل های اکسل بود وتبدیل به فرمت GIS گردید، تطابق بالایی بین نقاط پرحادثه انتخابی نرم افزار و مناطق واقعی وقوع تصادفات مشاهده گردید.

کلیدواژه ها:

ممیزی ایمنی راه، تصادفات، ارتقا ایمنی ،سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

کد یکتای اختصاصی (COI) این مقاله در پایگاه سیویلیکا NICONF07_201 میباشد و برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:

https://civilica.com/doc/1028556/

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

رحیم اف، کامران و وحیدی، آیدا،1399،تحلیل و ارزیابی کارایی اجرای سیستم ممیزی ایمنی راه ها در ارتقاء ایمنی ترافیک بر مبنای سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS،هفتمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم جغرافیا، معماری و شهرسازی ایران،تهران،،،https://civilica.com/doc/1028556

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.

برای بار اول: (1399، رحیم اف، کامران؛ آیدا وحیدی)

برای بار دوم به بعد: (1399، رحیم اف؛ وحیدی)

برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

-------------------------------------------------------------------

سمینار و روش تحقیق ، n=4 امیر انجینی استاد : دکتر کامران رحیم اف ، 992 ترم دوم 1400-99 شروع: 16/01/1400

4.ارزیابی میزان تاثیرگذاری آموزش های عمومی برارتقای ایمنی ترافیک(فایل کامل)

سال انتشار 1399

محل انتشار: چهارمین مجمع توسعه فناوری و کنفرانس بین المللی یافته های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان ایران(Ircivil2019)

نویسندگان: محمد مقدم

تعداد صفحات: 12 | زبان: فارسی

مشخصات نویسندگان مقاله ارزیابی میزان تاثیرگذاری آموزش های عمومی برارتقای ایمنی ترافیک

محمد مقدم - دانشجو کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوب

چکیده مقاله:

تقریبا همه می دانند که تصادفات رانندگی تاثیر زیادی درسلامت عمومی جهان برخوردار است، هر سال حدود 1/2 میلیون نفر در نتیجه سوانح جاده ای از بین رفته و میلیون ها نفر صدمه دیده یا ناتوان شده اند،این درحالی است که درکشورما نرخ تصادفات در مقایسه باکشورهای منطقه بالامی باشد وهرروزدرحال رشد است.عامل انسانی دربروز سوانح رانندگی بسیار بالا می باشد پس بدیهی است در رابطه با ایمنی ترافیک ارتقا، فرهنگ وآموزش ترافیک در ارتقا، ایمنی معابر موثرخواهد بود.دراین مقاله در ابتدا بااستفاده از مدل زنجیره رفتاری دلایل تخلفات رانندگی از منظر روانشناختی مورد بررسی قرارگرفته است،سپس نقش سازمان ها وبرنامه های اجراشده درقالب آموزش های عمومی بررسی نموده است،نتایج مشاهدات نشان میدهد آموزش ها نقش بسزایی در ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات ونرخ مرگ ومیرها داشته است،به طوری که مشاهده گردید تعداد استفاده کنندگان از کمربندایمنی از 59/6% در قبل از برنامه های آموزشی به 73/7% رسیده است.پس باید در زمینه آموزش های عمومی تلاش ها وبرنامه های گسترده تری انجام گیرد زیرا در بهبود سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

کلیدواژه ها:

ایمنی ترافیک،مدل زنجیره رفتاری،آموزش های عمومی،تصادفات

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

کد یکتای اختصاصی (COI) این مقاله در پایگاه سیویلیکا IRCIVIL04_011 میباشد و برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:

https://civilica.com/doc/1031261/

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مقدم، محمد،1399،ارزیابی میزان تاثیرگذاری آموزش های عمومی برارتقای ایمنی ترافیک،چهارمین مجمع توسعه فناوری و کنفرانس بین المللی یافته های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان ایران(Ircivil2019)،تهران،،،https://civilica.com/doc/1031261

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.

برای بار اول: (1399، مقدم، محمد؛ )

برای بار دوم به بعد: (1399، مقدم؛ )

برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

-------------------------------------------------------------------

سمینار و روش تحقیق ، n=5 امیر انجینی استاد : دکتر کامران رحیم اف ، 992 ترم دوم 1400-99 شروع: 16/01/1400

5.تاثیر ترافیک و مشخصه های جاده بر ایمنی راه ها(فایل کامل)

سال انتشار 1399

محل انتشار: چهارمین مجمع توسعه فناوری و کنفرانس بین المللی یافته های نوین عمران معماری و صنعت ساختمان ایران(Ircivil2019)

نویسندگان: علی ابراهیمی، حسن زارعی

تعداد صفحات: 18 | زبان: فارسی

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر ترافیک و مشخصه های جاده بر ایمنی راه ها

علی ابراهیمی - کارشناس ارشد مهندسی عمران، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر کرمان، ایران،

حسن زارعی - کارشناس مهندسی عمران، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان بوشهر، بوشهر، ایران،

چکیده مقاله:

شناخت عوامل موثر بر حوادث جاده ای در تحقیقات ایمنی راه ها مسئله بسیار مهمی است. این مقاله با تمرکز بر ترافیک، عوامل مرتبط با جاده و حوادث رانندگی در جاده های اصلی، مروری بر این عوامل را ارائه می کند. این مقاله همچنین مروری کلی بر تئوری های ایمنی راه ها را پیشنهاد میکند که توضیح می دهد این عوامل چرا و چگونه حوادث ترافیکی جاده را تحت تاثیر قرار می دهند. هدف این مطالعه کمک به جامعه ایمنی راه ها برای درک بهتر حوادث جاده ای و پیشنهاد روش هایی برای توسعه استراتژی ها و سیاست های مناسب برای بهبود ایمنی راه ها می باشد. عوامل متعددی از جمله: سرعت، تراکم، و انحناء افقی جاده یافت شدند که اثرات مختلفی بر ایمنی راه ها می گذارند و نیاز به بررسی بیشتر دارند. همچنین اثر عواملی از جمله بهبود کیفیت داده ها، بررسی عوامل در مناطق شهری و روستایی در کشورهای در حال توسعه، و بکارگیری مدل های آماری پیشرفته نیز جهت تحقیقات آینده تحت بررسی قرار گرفته است. همچنین نیاز به بررسی بیشتر مسائل مربوط به اثر سرعت و تراکم و انحناء روی تصادفات جاده ای برای بهبود ایمنی راه ها، و استفاده از مدل های آماری پیچیده تر برای درک بهتر اثر این عوامل روی حوادث جاده ای وجود دارد

کلیدواژه ها:

ایمنی راه، حوادث جاده ای، سرعت، تراکم

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

کد یکتای اختصاصی (COI) این مقاله در پایگاه سیویلیکا IRCIVIL04_024 میباشد و برای لینک دهی به این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:

https://civilica.com/doc/1031274